Adrian Szary, poeta, nauczyciel języka polskiego zaprezentował dzieciom swoje wiersze oraz bajki z cyklu „Szarówki, czyli bajki do czytania o zmierzchu”.
O wolności w internecie, społeczeństwie informacyjnym, prawach autorskich i debacie publicznej w kontekście praw obywatelskich – z Jarosławem Lipszycem rozmawiała Dominika Świtkowska.
W programie: „Biesiada u hrabiny Kotłubaj” W. Gombrowicza według pomysłu Jana Bończy-Szabłowskiego, reżyseria: Asja Łamtiugina.
Spierali się: krytyczny rusofil – prof. Andrzej de Lazari, rusycysta z Uniwersytetu Łódzkiego, oraz rusofob z rozsądku – Bartłomiej Sienkiewicz, współzałożyciel i wieloletni dyrektor Ośrodka Studiów Wschodnich.
Spektakl poetycko-muzyczny na podstawie tekstów Zbigniewa Herberta.
Inauguracja cyklu „Miejsce kultury, kultura miejscowa”, prezentującego twórców związanych z najbliższym otoczeniem MWG, czyli z regionem radomskim.
Koncert romansów rosyjskich.
Liderowi towarzyszyli Cezary Konrad, przez kilkanaście lat uznawany przez czytelników miesięcznika Jazz Forum za najlepszego polskiego perkusistę jazzowego oraz Paweł Pańta, kontrabasista koncertujący z wieloma gwiazdami jazzu.
Kruszyński jest jednym z najważniejszych pisarzy polskich średniego pokolenia, nagradzanym i nominowanym do najważniejszych polskich nagród literackich.
Wystąpił kwintet smyczkowy I Solisti di Varsavia, prowadzony przez Tomasza Radziwonowicza w składzie: Tomasz Radziwonowicz – I skrzypce, Anna Staniak-Bagnowska – II skrzypce, Marek Iwański – altówka, Grażyna Tatarska – wiolonczela, Paweł Pańta – kontrabas.
Monodram w reżyserii i wykonaniu Przemysława Gąsiorowicza. Scenariusz: Patrycja Radkowiak i Przemysław Gąsiorowicz.
Koncert Leny Ledoff „Komeda- Chopin – Komeda”. Suita jazzowa na fortepian solo.
Koncert Klaudiusza Barana, wybitnego bandeonisty i akordeonisty oraz Pawła Gusnara - jednego z najlepszych polskich saksofonistów. W programie m.in. kompozycje Astora Piazzolli, Jana Sebastiana Bacha i Pedro Iturralde. „A teraz Ja!” w reżyserii Ewy Ignaczak, monodram w wykonaniu Grzegorza Sierzputowskiego, oparty na fragmentach dramatu Witolda Gombrowicza „Ślub” i opowiadania „Pamiętnik Stefana Czarnieckiego”.
Tanga argentyńskie, tanga świata, przedwojenne szlagiery w tradycyjnych i awangardowych aranżacjach.
Otwarcie Muzeum Witolda Gombrowicza we Wsoli, w obecności Rity Gombrowicz, wdowy po pisarzu.
Instytucja współprowadzona przez Samorząd Województwa Mazowieckiego oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego